صفای اشـــــــــــک ، وفای غـــــــــــــــــم
صفای اشـــــــــــک ، وفای غـــــــــــــــــم


It news

اما حالا IBM نمونه اولیه از یک چیپ مخصوص انتقال اطلاعات روی فیبر نوری را ساخته که می تواند سرعتی معادل 1 ترابیت در ثانیه را برای انتقال اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد.

به این معنی که با این سرعت می توانید ۵۰۰ فیلم اچ دی را دانلود کنید. یا اینکه دانلود کل کتابخانه کنگره آمریکا در یک ساعت امکان پذیر است!

شرکت آی بی ام نام چیپ جدید اش را Holey Optochip گذاشته است. این چیپ شامل مجموعه ای از ارسال کننده و دریافت کننده های دیتا روی فیبر نوری است. این شرکت می گوید از این چیپ در دیتاسنترها و در سازمان های بزرگ که نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا دارند استفاده خواهد شد. مکان هایی که هم اکنون نیز از زیر ساخت های فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

 

شرکت آی بی ام معتقد است انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری مزیت های زیادی نسبت به انتقال از طریق کابل های مسی دارد، چرا که به جای ارسال الکترون ها از پالس های نوری استفاده می شود که بسیار سریع تر است و حالا چیپ جدید مرزهای جدیدی را برای سرعت در انتقال اطلاعات، برای ما گشوده است.

این چیپ از ۴۸ کانال موازی برای انتقال اطلاعات استفاده می کند که ۲۴ تای آنها برای ارسال و ۲۴ تای دیگر برای دریافت اطلاعات هستند. این شرکت می گوید برای ورود این چیپ به بازار هم محدودیت فنی ندارد و برنامه ریزی کرده تا طی سال های آینده آن را به صورت گسترده وارد بازار کند.

 

--------------------------------------------------

سامسونگ سرانجام آپدیت رسمی اندروید بستنی حصیری را برای گلکسی اس دوم ارائه کرد

 

بعد از مدتها شایعات و اخبار گوناگون، بالاخره ساعاتی پیش شرکت سامسونگ عرضه رسمی آپدیت اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری (ICS) برای Galaxy S II را از کره جنوبی و برخی کشورهای اروپایی (لهستان، مجارستان و سوئد) آغاز کرد. سامسونگ الکترونیکز می گوید که قصد دارد طی مدت زمان مشخصی تمامی ابزارهای گلکسی اس ۲، گلکسی نوت، گلکسی اس ۲ ال تی ای و گلکسی تب های 10‪.‬1 و 8‪.‬9 اینچی را به نسخه بستنی حصیری آپدیت کند. اما در خصوص زمان آپدیت دیگر نسخه های خانواده گلکسی به ICS چیزی اعلام نکرده و تنها گفته است که گلکسی دبلیو، گلکسی تب هفت، گلکسی اس پلاس، گلکسی اس و برخی دیگر را به زودی مجهز به نسخه ای از اندروید نان زنجبیلی می کند که دارای امکاناتی همچون قفل تشخیص چهره، ویرایشگر تصویر بهبود یافته و امکان تهیه اسکرین شات است.

--------------------------------------------------------

ویندوز 7 روی یک تلفن همراه، با ITG xpPhone 2 آشنا شوید

ممکن است افرادی پیدا بشوند که دلشان بخواد کل سیستم عامل ویندوز 7 را روی تلفن شان داشته باشند. راه حل برای این افراد استفاده از xpPhone 2 است که توسط شرکت ITG وارد بازار می شود.

این شرکت چینی معتقد است ویندوز 7 با وجود اینکه برای تلفن های هوشمند طراحی نشده اما کارایی های زیادی دارد و بنابراین مشتریان زیادی به سراغ محصولش می آیند.

اینجا یک تلفن با ضخامت 17.5 میلیمتر داریم که نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل دارد که توسط شرکت شارپ تولید شده است و از مولتی تاچ هم پشتیبانی می کند.

 

xp3.jpg

می دانید که ویندوز 7 از پردازشگرهای ARM پشتیبانی نمی کند بنابراین در این تلفن از پردازشگر اتم اینتل سری Z5xx استفاده شده است که تا 2GHz سرعت خواهد داشت و تا ۲ گیگابایت رم هم روی آن قرار می گیرد.

یک حافظه ۱۱۲ گیگابایتی SSD هم تلفن را همراهی می کند تا خیالتان از نظر سرعت و حافظه راحت باشد و می توانید آن را با کارت حافظه میکرو اس دی هم افزایش بدهید. یک سوکت میکرو HDMI هم روی آن قرار گرفته که کار انتقال صدا، تصویر و دیتا و تبدیل به USB 2.0 را برایتان انجام می دهد.

دوربینی ۱.۳ مگاپکسلی هم به عنوان وب کم در جلو قرار گرفته و ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری هم در دسترس شما است. باطری هم 11.1Wh است که تقریبا دو برابر باطری تلفن های هوشمند رایج بازار است و البته چنین پردازشگری و این سیستم عامل به چنین باطری نیاز دارد.

 

xp2.jpg

این شرکت ادعا می کند که تلفن xpPhone 2 می تواند تا ۱۸ ساعت مکالمه برایتان کار کند و برای این که در مصرف باطری صرفه جویی بشود یک وضعیت تلفن ساخته که در آن حالت شما از امکانات یک تلفن معمولی استفاده می کنید. و البته اگر در حالت استفاده از ویندوز 7 باشید می توانید ۳ تا ۴ ساعت از باطری استفاده کنید.

در حالی که هنوز چندین ماه با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی فاصله داریم، این تلفن با ویندوز 7 از ماه آینده وارد بازار چین خواهد شد. و البته قیمت اش ارزان نخواهد بود. به گفته شرکت سازنده این محصول با قیمتی بین ۱۱۰۰ الی ۱۹۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

آنها می گویند xpPhone 2 ویژه برای مدیران و دولتمردانی است که می خواهند سیستم عامل شان را به راحتی به همراه داشته باشند. ضمن اینکه این تلفن از یک سیستم رمزنگاری مکالمات هم استفاده می کند که می تواند ارتباطی امن برای مکالمه در اختیار کاربر قرار بدهد.

-------------------------------------------------------------

ساخت باطری با ضخامت 0.3 میلیمتر توسط شرکت NEC

 

شرکت NEC مدتی است که در کار تولید باطری های باریک و نازک است، اما جدیدترین نسخه باطری های ORB این شرکت که مخفف organic radical battery است، تنها 0.3 میلیمتر ضخامت دارند. یعنی آنقدر باریک که می توان آنها را در یک کارت اعتباری به کار برد.

این شرکت می گوید فناوری جدید اش (ORB) حتی از باطری های لیتیومی بهینه تر است و چون باطری ها توسط پرینترهای مخصوصی چاپ می شوند، می توان آنها را با مدارهای الکترونیکی هم مخلوط کرد.

با این وضعیت می توان به کارت های اعتباری نمایشگرهای قابل انعطافی اضافه کرد و با این باطری ها هم انرژی مورد نیاز آنها را تامین نمود. تصورش را هم بکنید که یک چیپ وای-فای هم به این مجموعه اضافه شود و دیگر خودتان می توانید در مورد کاربردهای این مجموعه حدس بزنید.

-------------------------------------------

نوکیا در حال ساخت تبلت ۱۰ اینچی برای ویندوز 8

 

نوکیا بعد از بستن قرارداد همکاری با مایکروسافت مشغول ارایه تلفن های ویندوز فون است. اما مثل اینکه قرار است این همکاری بیشتر از اینها گسترش پیدا کند. اخبار جدید حاکی از این است که این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی با یک تبلت ۱۰ اینچی با سیستم عامل ویندوز 8 به رقابت این بازار نیز وارد شود.

گفته می شود این تبلت قرار است جزو نخستین تبلت هایی ویندوز 8 بازار باشد و با یک پردازشگر دو هسته ای Qualcomm کار خواهد کرد.

نوکیا با اینکه هنوز در ابتدای راه ورود به بازار ویندوز فون است، اما موفق شده با طراحی خوب تلفن های لومیا، رقابت را از دست HTC و سامسونگ خارج کند و حالا بزرگ ترین فروشنده تلفن های ویندوز فون به حساب می آید و اگر تبلت ویندوزی اش را هم با همان کیفیت و طراحی خوب سری لومیا بسازد، احتمالا با استقبال خوب کاربران مواجه خواهد شد و این همان چیزی است که مایکروسافت هم از آن استقبال می کند.

مایکروسافت قصد دارد همزمان با ارایه ویندوز 8 نسخه نهایی، تبلت های این سیستم عامل را هم وارد بازار کند و در این میان به یک تبلت پیشرو با طراحی عالی و سخت افزار مناسب نیاز دارد و تجربه همکاری های قبلی نشان داده که این شرکت بهتر از همه با نوکیا امکان همکاری را خواهد داشت. بنابراین تبلت نوکیا احتمالا محصول شاخص ویندوز 8 در ابتدای معرفی خواهد بود.

------------------------------------------------------------

گوگل رئیس DARPA را در پست اجرایی عالی رتبه ای به خدمت می گیرد

 

شنیده ها حاکی از آن است که گوگل تصمیم دارد رجینا دوگان، مدیر DARPA (بازوی تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا) را به استخدام خود درآورد. Wired می گوید که خانم دوگان تصمیم دارد ریاست دارپا را برای بر عهده گرفتن یک «پست اجرایی عالی رتبه» در گوگل ترک کند. البته هنوز جایگاه و حوزه کاری وی در گوگل نامشخص بوده و چیزی در این خصوص اعلام نشده است.

البته اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم، اثرات قابل توجه وی را در برخی ایده های گوگل می توانیم ببینیم. مثلا چند سال پیش دارپا حامی مالی مسابقات اتومبیل های خودکار با نام DARPA Challenges بود. که نتیجه نهایی این مسابقه، استخدام برخی مهندسان تیم برنده در گوگل و راه اندازی پروژه اتومبیل های بدون سرنشین گوگل بود.

به نظر می رسد که قرار است خانم دوگان، به همکاری با سرگئی برین (از موسسان گوگل) بپردازد که هم اکنون مشغول کار بر روی پروژه های تحقیقاتی بلند مدت این شرکت است. سخنگوی گوگل گفته است: «رجینا یک پیشگام فنی است که آینده تکنولوژی نظامی را با خود به دارپا برد. او یکی از دارایی های با ارزش گوگل خواهد بود و ما هیجان زده ایم که وی به تیم مان ملحق می شود.»

البته هنوز در خصوص زمان شروع به کار وی در گوگل چیزی نمی دانیم و تنها گفته می شود که «شاید از چند هفته آینده». خب، به نظر می رسد که گوگل در حال تبدیل به یک دستگاه مکنده بزرگ برای تمامی هوش و ذکاوت بشری است و قصد دارد تمام دانش و توانایی انسان را در یک جا جمع کند. به گونه ای که حتی بخش دولتی و نظامی هم از دست آن رهایی ندارد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,

|
 


به وبلاگ یه مرد عاشق خوش آمدید. امیدوارم مطالبی که میذارم ، رضایت شما دوستان رو به همراه داشته باشه .

نازترین عکسهای ایرانی

 

pc
sms
Dastan

 

حمـیـــــد رضـــا

 

مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
اسفند 1389

 

عشــــــــــــــق ...
کـُجـا پـنـاه بـــرم ؟
غمگینم @@@
حکـــــایت آن درخـــت !
دلـــــــــــم شـــــــکســـــــته
آرزو دارمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتخــــــــــــــــــــــــــاب
چی بگــــــــــــــــــــــم !!!
دلم برایت تنگ است !!!
خدایــــــــــــــــــــــــا !!!
دلم گرفــــــــــــــته
دلم گرفــــــــــــــــــته
یـــــــه روز میـــــــاد !!!
عاشقانه
امتحان عشق !!!!!!!
عــــــــــکس Love
متن های زیبا و عاشقانه
اس ام اس عاشقانه تیر ماه
LOVE !
اس ام اس خرداد 91 سری جدید

 


دلـم گرفتــه...دلــم عجیــب گرفتــه...خیــال خـواب نــدارم
بلکــــــــــلاو
کاش یه کم بارون بگیره
هفت شهر عشق
زیبای وحشی
آهنگفا
دنیای فناوری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

mz
آندروید
اخبارتازه فناوری اطلاعات
mofid
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 13953
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1



دریافت همین آهنگ

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->